Každá třída se postupně vystřídala na několika stanovištích, kde je čekaly nejen zajímavé informace, ale především praktické činnosti a objevování pod lupou i mikroskopem.
Pod vedením paní učitelky Duškové se děti vydaly do přírody hledat hmyz v jeho přirozeném prostředí. S velkým nadšením a vybavené kelímky s víčky objevovali žáci různé zástupce tohoto početného živočišného druhu.
Paní učitelka Joklová připravila stanoviště zaměřené na práci s mikroskopy. Žáci zde pozorovali detaily hmyzích křídel – například u včely nebo můry – a zkoumali končetiny, které běžně zůstávají lidskému oku skryté. Vše si pečlivě zaznamenávali do laboratorního protokolu.
Další zastávka je zavedla do světa hmyzí proměny. Děti si pomocí kartiček a pracovních listů vysvětlily rozdíl mezi proměnou dokonalou a nedokonalou a ujasnily si, proč se třeba vážka nevyvine stejně jako motýl.
Na závěr si každý žák vytvořil vlastní hmyzí knížku – malou publikaci plnou poznatků, kreseb a zážitků z celého dne.
V rámci navazující práce si žáci tvoří také Hmyzí atlas na Padletu, do kterého vkládají příspěvky - fotografie hmyzu, který sami ulovili. Vyhledávají jeho názvy a seznamují se tak blíže s jednotlivými zástupci tohoto rozmanitého živočišného světa.
Celé dopoledne se neslo v duchu objevování, spolupráce a radosti z učení. Práce děti evidentně bavila, aktivně se zapojovaly a mnozí žáci se shodli, že takovýto „hmyzí den“ by si s chutí zopakovali.
Velké poděkování patří také paní učitelce Lucii Urbanové a paní asistence Pstružinové za jejich pomoc na stanovištích. Bez jejich podpory by den neproběhl tak hladce.
Petra Joklová