Jiní se zase v hodinách českého jazyka potřebovali naučit, jak se píše motivační dopis. A několik uchazečů o studium na střední školu čeká osobní pohovor. Jelikož štěstí přeje připraveným, zařadili jsme ho v rámci slohové výchovy a procvičování mluveného projevu do výuky.
Nejdříve si žáci v hodině českého jazyka připomněli zásady mluveného projevu. Pak jsme si v rámci prezentace představili náležitosti osobního pohovoru, jeho desatero pravidel a otázky, se kterými se můžeme při pohovoru na střední školu setkat. Do příští hodiny si měli deváťáci promyslet, jak by na dané otázky odpovídali. Další hodinu jsme si názorně ukázali, jakých chyb se můžeme při osobním pohovoru dopustit, co všechno o sobě prozradíme řečí těla a nevhodnými gesty, jak vypadá zdvořilý pozdrav a stisk ruky atd. Nakonec se třída rozdělila do skupin, ve kterých měli žáci možnost si vyzkoušet na modelové situaci, jak by takový pohovor zvládli. Ti, kteří osobní pohovor vedli, měli připravené otázky. Další žák zaznamenával v pracovním listu, v čem se dotazovanému daří a v čem nikoliv. Potencionální uchazeč musel začít svůj pohovor příchodem, pozdravem a správným podáním ruky. Snažil se o sebekontrolu vhodného sezení na židli. Poté se zaměřil na zdvořilou a zdravě sebevědomou komunikaci, milý a vstřícný přístup, srozumitelný projev, dobrou práci s hlasem, spisovný jazyk, úsměv, zajímavý obsah, přiměřené tempo řeči, oční kontakt a celkový dobrý dojem. Nakonec dostal žák zpětnou vazbu od své „komise“ a pracovní list, ve kterém byly zaznamenány přednosti i slabiny jeho vystupování. Do příští hodiny se budou deváťáci snažit o zlepšení svého projevu na základě dnešního hodnocení a vše si vyzkouší znovu.
Všem deváťákům, které osobní pohovor čeká, držíme palce, aby v něm uspěli na jedničku a dokázali o sobě vytvořit co nejlepší dojem.
Martina Hanslíková
https://photos.app.goo.gl/c9o5HZJ5QXKjE5qH7
https://photos.app.goo.gl/b1kV6CAT9wwHTYri7
https://photos.app.goo.gl/qU3mw8v4PbmmVjjN8
https://photos.app.goo.gl/d6NXaznK7dkusWSF9