První hodinu jsme si samozřejmě vysvětlili, jak se tento slohový útvar píše, co musí obsahovat a jakých chyb se při jeho tvorbě vyvarovat. Také jsme zkoušeli sepsat krok za krokem návod na přípravu bábovky a nezapomněli jsme ani na všechny pomůcky a suroviny nutné k pečení tohoto lahodného pokrmu.
Další hodinu sedmáci pracovali s popisem pracovního postupu na výrobu vánočního přání. Seznámili se se všemi jeho náležitostmi. Pak si měli za úkol doma sami vyrobit přání dle vlastní fantazie či se nechat inspirovat internetovou nabídkou a následně sepsat co nejpodrobnější návod tak, aby podle něho dokázali spolužáci přání zhotovit.
Na poslední hodinu slohu v roce 2025 každý žák svoji slohovou práci přinesl a k ní i všechny potřebné pomůcky a materiál. Třída byla rozlosována do dvojic, ve kterých pak žáci vyráběli přání dle písemných pokynů svého spolužáka. Na závěr hodiny si ve dvojicích sedmáci své výtvory ukázali, porovnali je s přáním vyrobeným doma a navzájem si dali zpětnou vazbu. Co v práci chybělo? Který krok nebyl srozumitelně vysvětlený? Proč si přání nejsou podobná? Bavilo je dílo, které si pro ně kamarád připravil? Co by v práci udělali lépe? Jaké změny navrhují? Díky celé aktivitě si žáci mohli sami mezi sebou nejlépe zhodnotit kvalitu svých slohových prací. A navíc jsme strávili vyučovací čas ve vánoční atmosféře.
Martina Hanslíková










