V prostorách školy se žáci seznámili s historií, zajímavostmi a dalšími informaci o tomto dnu, který každoročně připadá na 22. dubna. Ale to nebylo všechno. Na žáky a učitelE čekala EKO VÝZVA, EKO STEZKA pro první stupeň a EKO KVÍZ pro druhý stupeň.
V průběhu celého týdne si první stupeň mohl projít EKO STEZKU rozmístěnou na chodbách školy. Po vyluštění tajenky získala každá třída rozstříhaný obraz, který bylo třeba sestavit. Děti se musely domluvit na postupu, rozvrhnout si práci a vyjádřit své myšlenky k tématu. Každý byl zodpovědný za svou část, která utvořila tvář celého obrazu.
Druhý stupeň v EKO KVÍZU zúročil nejen vědomosti z přírodopisu, výchovy ke zdraví, chemie nebo zeměpisu, ale musel probudit i týmového ducha a shodnout se na čtyřiceti odpovědích z kvízu.
EKO VÝZVA byla vyhlášena pro celou školu jednotně. Každý den jsme se zabývali jedním tématem: barvy Země, energie a voda, zelená doprava a zdravá svačina. V úterý přišli oblečeni žáci a učitelé v barvách Země. Ve středu jsme se snažili zhasínat světlo, pokud jsme ho nepotřebovali, a neplýtvali jsme zbytečně vodou. Ve čtvrtek jsme mohli přijít do školy pěšky, na kole nebo použít MHD. V pátek jsme si pochutnali na zdravé svačince, která nebyla v jednorázových obalech.
A jak se celý týden jednotlivým třídám povedl, zapisovali třídní učitelé do záznamových archů. Ty zástupci parlamentu vyhodnotí na květnovém zasedání. Ze zpětných reakcí pedagogů vyplynulo, že se akce povedla, děti bavila a hlavně, že jsme celý týden o ochraně naší planety přemýšleli a snažili se přispět k jejímu zlepšení.
Kateřina Pavlíčková